12 lipca 2015

Maluchowy kocyk

Dzisiaj Wam pokażę kocyk, który wydziergałam dla syna mojej przyjaciółki. Leon jeszcze nie zdecydował się przyjść na ten świat ale niedługo się to wydarzy a wtedy będzie miał miły, bawełniany kocyk do przytulania :)




Kocyk nie jest duży, taki akurat do kołyski. Niestety nie wpadłam na to, żeby go zmierzyć przed oddaniem. Jestem pozytywnie zaskoczona włóczką, z której go zrobiłam i przewiduję, że będzie łatwy w praniu i utrzymaniu. Po praniu wcale się nie rozciągnął, jak to mają w zwyczaju rzeczy dziane ręcznie. Mokry i uciekający wodą trzymał fason, więc podejrzewam, że przeżyje też wizytę w pralce. Włóczka nie jest absolutnie miękka, jest odrobinę sznurkowata ale bardzo ładnie wygląda w gotowym udziergu. Na swetry nie polecam ale na wszelkie dodatki domowe typu kocyki czy poduszki będzie idealna!

Wzór jest bardzo podobny do znanego na Ravelry wzoru Umaro Jareda Flooda. Na początku miałam zamiar wzór kupić i zrobić kocyk zgodnie z nim ale potem zrezygnowałam. Prawda jest taka, że wzór w wiatraczki jest baaardzo stary i szeroko dostępny w internecie i wiekowych książkach dziewiarskich. Jared koła nie wymyślił, zamienił tylko lewe oczka na ryż i tyle. Zdecydowałam się więc skorzystać z wzoru dostępnego na tej stronie (trafiłam na nią dzięki postowi Doroty). 





Wełna: Drops ♥ You V, 8.5 motka
Druty: 4,0 mm oraz 4,5 mm na pierwszy i ostatni rząd
Wzór: dostępny tutaj


A teraz zabieram się za drugi kocyk choć deadline jeszcze daleki, bo w grudniu. Ma być dziewczynka ale do końca nie wiadomo, więc nie będzie ani różowo ani niebiesko tylko kolorowo. 


Trochę się ochłodziło, już mi się chce dziergać dalej :)


32 komentarze:

  1. Piękny wzorek i fajnie mięsiście wygląda włóczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kocyk a wiatraczkowy wzór prezentuje się w nim pięknie.
    Miłego dziergania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kocyk. Ach ten worek.Szukałam tego wzoru, Ślepak nie znalazłam.Dzięki za wskazówki.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jest tak piękny, że stał się idealną motywacją do nauki dziergania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Choć na początek nauki może coś mniej warkoczowego wybierz :)))

      Usuń
  5. Bardzo ładny wzór. Na pewno maluch będzie zadowolony z takiego okrycia :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wyszedł! Też muszę wydziergać kocyk dla maluszka, a wiatraczki wyglądają świetnie. Dzięki za namiary na wzór.

    OdpowiedzUsuń
  7. kocyk przepiekny, a co do jareda to nawet nie zmienił na ryż , tylko zerżnął z japońskiej książki 250 knitting patterns book hitomi shida, gdzie jestet ten ścieg z ryżem.. dodał jedynie ryżowy brzeg do koca.. niestety najpierw kupiłam wzór na kocyk, potem książke ehhe, no chyba ,ze jest wspolautorem ksiazki, albo autor uzyl jego wzoru.. nie znam japonskiego:)
    http://www.artfire.com/ext/shop/product_view/MyGiftedLife/8187399/knitting_pattern_book_250_by_hitomi_shida_japanese_craft_book/media/books_and_magazines/books/instructional#
    srodkowy wzór po lewej.. to tak jako ciekawostka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, pytanie teraz od kogo Hitomi Shida zerżnął (zerżnęła?) :P Widziałam niemal pradawne udziergi z użyciem wiatraczkowego wzoru... więc pewnie ta japońska książka równiez jest wtórna.
      generalnie bardzo dużo projektantów używa wzorów z książek i absolutnie ich rozumiem. Co innego jednak wpleść misterny ażur w sweter tak żeby wszystko się zgadzało a co innego powtórzyć raport gotowego wzoru kilka razy i dodać border. Za to płacić nie zamierzam :P

      A swoją drogą, znalazłam w tej książce wzór który mnie baaardzo interesuje od jakiegoś czasu - hcciałam wydziergać wg niego sweterek ale dokładnie taki sweterek z dokładnie tym samym wzorem już się pojawił na ravelry :p więc chyba oszczędzę sobie liczenia i go kupię ;)

      Usuń
    2. no wlasnie wplesc wzór w sweter, czy nawet czapke, rekawice a zrobic tylko border .. i juz podpisywac sie pod tym jako pod projektem wlasnym.. dla mnie dyskusyjne, ale zauwzylam ze na zachodzie zrobią byle pierdołe nawet podstawowymi sciegami i juz robią z siebie projektantów:)

      Usuń
    3. Dla mnie najbardziej bolesny (bo trzy razy prułam, cierpiałam bardzo, robiłam na 2.5 mm a na koniec rzuciłam w kąt taką robótkę) jest fakt, że hamerykańskie firmy takie jak Brooklyn Tweed Jareda właśnie wypuszczają broszury ze wzorami na swetry robione z kawałków. I to w przypadku w którym sweter można zrobić od góry dostępnymi technikami. I jeszcze biorą za to 8 dolarów.
      Nadziałam się kiedyś na taki wzór, nie przeczytałam niestety techniki jaką jest zrobiony przed zakupem i wycierpiałam swoje. Nigdy bym nie dała 8 dolarów za wzór na sweter w kawałkach. W kawałkach to ja sobie mogę sama zrobić... Technika dziania poszła do przodu ale nadal się trafiają tacy projektanci, którzy zamiast się jej nauczyć i wypuścić coś wartościowego, wciskają ludziom takie coś.

      Usuń
  8. Rewelacyjny kocyk Olu. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny kocyk, świetny wzór. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny kocyk, bardzo mi się podoba też kolor i zrobiłaś dokładnie po mojemu- nie kupuję wzorów, które widzę jak są robione- po prostu je robię, a to że czasem jest różnica o oczko czy 2 zupełnie mi nie przeszkadza....
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładny :) urocze sa takie małe udziergi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spokojny , delikatny ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem Ci szczerze, że mi się te wiatraki nie podobały, ale jak zobaczyłam ten kocyk to przepadłam.
    Aczkolwiek tylko w tym wydaniu czegoś do mieszkania. :)
    Super to wygląda i wydaje się takie to przytulania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czarujesz na tych drutach swoich aż miło! U mnie za gorąco na placem kiwanie, ale Twoje czary zapadają we mnie głęboko i czekają na niższe temperatury!

    OdpowiedzUsuń
  15. Niby prosty ale efektowny wzór, super kocyk.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny kocyk :-) Śliczny wzór - wygląda doskonale w tym kolorze :-)
    Rewelacyjny prezent dla maleństwa.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny wzór :) i kocyk piękny, taki inny niż inne dzieciaczkowe kocyki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie kocyki! Wzór jest świetny. Pięknie współgra z kolorem włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przyjemnie i milusińsko wygląda ten kocyk. Myślę, że mały właściciel będzie zadowolony.
    Wzór bardzo ciekawy. Tak jak wspominasz też myślę, że nie warto kupować gotowego wzoru, jeśli jest do znalezienia w książce ze ściegami. Jak płacić, to za coś porządnego :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny wzór, i nie taki słodki.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale cudo! Fantastyczny wzorek wybrałaś! Dzidziuś będzie zadowolony :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś planowałam kupienie tego wzoru i och jakżebym sobie teraz w brodę pluła gdybym rzeczywiście to zrobiła, bo przecież do najtańszych to on nie należy. Ale pomijając to co zrobił, albo czego nie zrobił pan Jared, Twój kocyk jest prześliczny. Bardzo podoba mi się jego kolor i nowy właściciel na pewno będzie zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten kocyk jest prześliczny. W rodzinie szykują mi się dwa maleństwa i już sobie postanowiłam, że będzie po kocyku od cioci :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzień dobry. Drops loves you chyba co roku wypuszcza wersje limitowana wloczki. Czy to ta z czystej bawełny?

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!