01 maja 2015

Na dzień mamy

Postanowiłam na maksa wykorzystać długi weekend majowy i usiadłam do.. dziergania. Wiadomo. W tamtym roku dałam ciała i nie zdażyłam mamie wydziergać zaplanowanego prezentu na czas, dlatego tym razem zabrałam się za to szybciej i jestem już na ukończeniu chusty, którą planuję podarować mamie 26 maja. 

A poniżej szybkie kanapowe zdjęcie tego, co tworzę;



Wzór chusty to Baskerville. Podpatrzyłam ją lata temu u Ani i od tej pory zawsze miałam ją gdzieś z tyłu głowy. Czekała na swój czas dosyć długo :)

Włóczkę wybrałam sobie - jak na ten projekt - za cienką i stąd lekkie opóźnienie w procesie twórczym. Uparłam się, żeby wykończyć Malabrigo Candombe, które mi zostało po poprzedniej robótce no i mam... dziergam chustę przeznaczoną na DK z Socka. Pierwotnie chciałam zrobić ją z Zarzamory, ale ktoś mi ją świstnął ze sklepu zanim zdążyłam się zorientować i musiałam zmienić plany. 

Chusta niestety nie dziegra się tak szybko, jakbym chciała, choć na pewno szybciej, niż by powstawać mogła, gdyby pogoda na majówkę jednak dopisała. A tak jest zimno, szaro i deszczowo, siedzę na kanapie i nie wychylam nosa z domu. Nie ma żadnych grilli i innych rozpraszaczy, które od dziergania mogłyby oderwać. I powiem Wam, że zajefajnie jest móc sobie dziergać jak za oknem wieje i rzuca żabami :)


43 komentarze:

  1. Będzie śliczna... cudne kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, Malabrigo ma przepiękne kolory. To chyba moja najulubieńsza marka :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Polecam ten wzór, jest super!

      Usuń
  3. Do kogo nie zajrzę na bloga to widzę obłędne kolory :) u Ciebie też szaleństwo :) Chusta zapowiada się fantastycznie jestem ciekawa efektu końcowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obłędne kolory to dopiero do mnie przyjadą w czerwcu :)

      Usuń
  4. Coraz bardziej podobają mi się te wełenki .
    Ta która masz teraz w robocie wygląda cudnie ,będzie wspaniała chusta .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malabrigo polecam z całego serca! :) Chusta już dokończona, teraz musze tylko zblokować i będzie gotowa do pokazania :)

      Usuń
  5. No właśnie, tylko kusisz i kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, nie mam nic na swoje usprawiedliwienie :D

      Usuń
  6. Chusta zapowiada się ślicznie. Ciekawa oferta sklepu. Bardzo by mi to ułatwiło życie ;)
    Pozdrówka, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba mój pomysł. Dziękuję, że wpadłaś!

      Usuń
  7. Podoba mi się kolor melanżu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. To prawda, wzór jest przepiękny. Dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  9. Wzór wygląda ciekawie a te kolory wełenki są cudne:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wzór jest bardzo wdzięczny, pozwala się wykazać melanżowej włóczce :)

      Usuń
  10. Fantastyczna chusta się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu! Ja czekam z niecierpliwością kochana naTwój sweterek z Hematite :)

      Usuń
  11. Kurde- płazy są w Polsce pod ochroną, może uratuj kilka żab, co? ;)
    Chusta wychodzi boska i dobrze, że z Socka- wyzwania rękodziele są koniecznością, inaczej się nie będziesz rozwijać. U mnie też dziergana majówka, poprzedzona przeprowadzką, więc tym bardziej odpoczywam. Czyli wstaję o godzinie 5:20 aby o 6:30 być w aucie i jechać z Rodzicielem do pracy tylko po to, aby zjeść nad morzem dorsza :D no i dziergać w samochodzie (oraz drzeć papę podczas śpiewania piosenek, to zrozumiałe).
    pees. trzymam kciuki za Niebieskiego szopa, niech się interes kręci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chusta wyszła trochę mała, no ale przynajmniej Sock zużyty do ostatniego kłębuszka. Więcej z tego koloru nie będzie, bo już nie mogę na niego patrzeć... Mimo, że piękny ;)
      Ryba nas morzem.... ♥ Wielkie zazdro!

      Usuń
  12. Cudna :-) Przepiękny prezent dla mamy :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo mi sie podoba pomysł z przewijaniem wełenek:))...oj od dłuższego czasu zastanawiam się jaką wełenkę u ciebie kupić...i co chwila pada na inna...co za kolorki:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba mój pomysł :) Dziękuję za zainteresowanie ofertą Niebieskiego :)

      Usuń
  14. Chusta zapowiada się rewelacyjna . W sklepie e - dziewiarka jest aparat do przewijania , który zamierzam kupić . Kosztuje ponad 100zł . Sprawdzilam go super przewija , pożyczałam od koleżanki. Spory wydatek ale przydatny bardzo i będzie służyć latami. Pozdrawiam cieplutko !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o nawijarkę dostępną w e-dziewiarce to mam taki sam model i nie polecam. Przy zwijaniu dużych motków (np. grubszej wełny) jest szalenie niewygodna. Baza, na której opiera się motek jest płaska, przez co nitka wpada co jakiś czas w trybiki urządzenia. W dobrych nawijarkach baza ma kształt delikatnego stożka. Kupiłam sobie taką i zwija o niebo lepiej, można też na niej przewijać motki większe niż 100gram. Taką bazę ma na przykład ta większa zwijarka dostępna w e-dziewiarce (za 180 zl). Polecam też zobaczyć w Fastrydze, może mają coś tańszego.

      Usuń
  15. Piękny wzór i te kolory, mniam! Moje motki candombe leżą na półce i kuszą, a ja mam co innego na drutach i jak patrzę na te cudne kolorki malabrigo, to tracę motywację do kończenia tego zaczętego, a z drugiej strony usilnie powstrzymuję się przed porzuceniem robótki w pół drogi... ech, męczarnie dziewiarki w wewnętrznym rozdarciu... A ty tu jeszcze kusisz promocjami... Boję się kupować kolejne, jak tamte jeszcze nie ruszone...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak cię męczą na tej półce to trzeba je przerobić jak najszybciej :)) Choć to prawda, cięzko jest potem wrócić do porzuconego projektu i wykrzesać z siebie ochotę na dokończenie go..

      Usuń
  16. Ten wzór idealnie podkreślił urodę tej włóczki , a raczej jego farbowania:) Zapowiada się pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widać, że powstaje cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czy cudeńko, to jeszcze się okaże :))

      Usuń
  18. Będzie piękny prezent dla Mamy! Kolorki cudne:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale kolory! I wzór też piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest prosty ale taki niebanalny. Bardzo fajnie się go robi.

      Usuń
  20. Zgadzam się z opiniami, że ten wzór podkreślił urodę włóczki, ja już sobie w Twoim sklepiku upatrzyłam dwie włóczki, czekam tylko na moment dodatkowych "środków pieniężnych"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! Jeśli te włóczki, co sobie upodobałaś to Lilou to radzę kupić teraz, najwyżej mi zapłacisz później. One strasznie szybko znikają, zupełnie się nie spodziewałam takiego zainteresowania...

      Usuń
  21. Olu, bajeczne kolorki Twojej chusty! Świetny pomysł ze zwijaniem włóczek! a już myślałam,że nie ma sklepu z czasem.Przecież zamówienie zwiniętej włoczki to poważne zaoszczędzenie cennych minut do wykorzystania na robótki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pozdrawiam majowo!

    OdpowiedzUsuń
  22. Olu -gratuluje zalozenia sklepu . Trzymaj sie. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny wzór ! Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!