11 maja 2015

Baskerville w tysiącu kolorów

Zrobiłam na szybko zdjęcia maminej chusty. Nie wyszły najpiękniejsze, ale nie chce już mi się polować z aparatem na dogodny moment. Zanim ogarnę obiad, siebie i mieszkanie po powrocie z pracy, to okazuje się, że najlepsze światło już dawno uciekło. Chusta na każdym zdjęciu ma inny kolor, z uwagi na to że raz było słońce, raz jakąś chmurkę przywiało, oświetlenie cały czas się zmieniało i kolory na zdjęciach razem z nim :)

Mogę się pochwalić chustą jeszcze przed Dniem Mamy, bo moja mama ani na bloga ani na mojego facebooka nie zagląda i to nie z powodu barier technicznych - po prostu raczej nie jest zainteresowana tym jak rozwijam swoje hobby, mimo że sama dzierga. Jak się okazuje ma to swoje plusy :) 





Chusta jest półokrągła, składa się ze środkowej, ozdobnej części i dwóch gładkich boków. Jest bardzo pomysłowa i jej dzierganie sprawiło mi wiele radości. Na pewno zrobię takich kilka. Generalnie ten wzór przeznaczony jest na włóczkę grubości DK, ale moim zdaniem w Socku wygląda cudownie. Nabrała takiej lekkości i delikatności, jakich nie mają projekty z grubszej włóczki.





Na chustę potrzebowałam 1 motek Malabrigo Sock i odrobinę drugiego (tylko tyle mi zostało po ostatnim swetrze). Robiłam do samego końca, zużywając wszystko co miałam. Wcale bym się nie obraziła, gdyby chusta była większa - myślę, że taka z 2 motków byłaby idealna.

Jak możecie zauważyć, zrezygnowałam z koronkowego borderu chusty i zakończyłam ją garterem. Uznałam, że przy tak pstrokatej włóczce (każdy motek był z innej parafii a w tej chuście są końcówki 3 różnych motków) dodatkowy element mógłby zaburzyć kompozycję :)

Dane techniczne:

Wzór: Baskerville
Druty: 3,5 mm
Włóczka: Malabrigo Sock, 1 motek i trochę






A następną chyba zrobię z Mechity :) Zobaczcie jakie cudeńka do mnie przyjechały :)) 



Mechita to zupełnie nowy rodzaj włóczki od Malabrigo. To singiel o grubości sock, niesamowicie miękki i puszysty, przyrównywany do Tosh Merino Light (tylko tańszy :P). I jak na razie, włóczka jest dostępna tylko w Niebieskim Szopie :) 

54 komentarze:

  1. Włóczki cudne. Chusta bardzo fajna i uniwersalna - garterowy brzeg to był świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna!
    Od dawna mam ten wzór w kolejce. ^^ Nawet dumałam czy nie zrobić małej wersji z singla od Lilou.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden motek może nie wystarczyć, chyba że zdecydujesz się dodać koronkę w innym kolorze? Widziałam takie wersje, niektóre wyglądają naprawdę fajnie.

      Usuń
  3. bardzo, bardzo, bardzo ładne. Chyba też se taki wzorek trzasnę :] pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wzorek jak najbardziej polecam.

      Usuń
  4. Chusta jest piękna, ale ja jestem wstrząśnięta tym, że Twoja mama nie jest zainteresowana tym, jak rozwija się Twoje hobby...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam jej tego za złe, każdego interesują inne rzeczy. Nie oczekuję od mamy, że będzie śledzić bloga czy interesować się sklepem jeśli miałoby to się dziać tylko z obowiązku.

      Usuń
  5. Bardzo fajna chusta. Ciekawy wzór - taki nietuzinkowy. Kolorki i wykonanie świetne... ogólnie super się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chusta jest piękna, a włóczki krzyczą do mnie: kup mnie, kup....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak krzyczą znaczy że trzeba je zabrać ze sobą do domu :)

      Usuń
  7. Chusta super, a kolory wełenek powalające

    OdpowiedzUsuń
  8. Chusta świetna, dobrze że postawiłaś na takie wykończenie, ażur mógłby w tych kolorach zginąć. A te motki w koszyczku BOOOOSKIE !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. chusta ma cudne kolorki i jest bardzo ciekawa-jeszcze takiej nie widziałam...a włoczki...mniam mniam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Wzór bardzo polecam, fantastycznie się robi ta chusta - od listka do następnego... wychodzi niemal sama :)

      Usuń
  10. Bardzo ładna chusta a nitki w koszyczku wspaniałe na pewno powstaną z nich piękne rzeczy. ;0

    OdpowiedzUsuń
  11. Chusta jest przepiękna! To chyba bardzo trudne zrobić coś dla kogoś, kto sam dzierga ... a że Mama się nie interesuje - no cóż, mam tak samo :) Cudowne są te nowe włóczki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! W moim przypadku nie aż takie trudne - myślę, że prześcignęłam mamę kilka lat temu, po odkryciu blogów i wzorów z Ravelry. Chciałam nauczyć mamę np. bezszwowych raglanów od góry albo zaczynania chust od środka ale nie chciała się rozwijać w tym kierunku, o czytaniu wzorów po angielsku nie wspomnę, mimo że język zna w miarę dobrze. Dlatego całkiem łatwo jest wydziergać dla niej coś, czego one technicznie nie jest w stanie zrobić.

      Usuń
  12. Cudna chusta :-) Bardzo podoba mi się wzór i cały czas powtarzam sobie - nie mogę się zakochać... nie mogę się zakochać... ;-)
    Nie dość, że kusisz tymi cudownymi moteczkami... to jeszcze tą chustą :-)
    Wspaniały prezent dla Twojej mamy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej chuście absolutnie można a nawet trzeba się zakochać. Jest bardzo pomysłowa i polecam ją szczerze!

      Usuń
  13. Śliczna, serio- zbieram szczękę z podłogi. Mam pytanie odnośnie konstrukcji- rozumiem, że dodaje się oczka po bokach chusty oraz z lewej i prawej strony tego środkowego panelu? Czy jeszcze gdzieś w tzw. międzyczasie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczka dodaje się po bokach zarówno w parzystych jak i nieparzystych rzędach a w panelu tylko po wewnętrzej części, na prawej stronie.

      Usuń
  14. Piękna chusta, ładny wzór, taki spokojny, delikatny, a kolory boskie :)) Te motki w koszyczku - no naprawdę, zakochać się można, a w jednym to już się nawet chyba całkiem zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu! mechita jest boska a Plomo cyz Jupiter to moi absolutni faworyci. Niestety muszę się pilnować - na drutach mam dwa sweterki ze sklepowych włóczek i obiecałam sobie, że dopóki ich nie skończę to nie mogę zajumać kolejnych :)

      Usuń
  15. Chusta bardzo ładna i ciekawie skonstruowana. Wzór pasuje do tej włóczki, jedno drugiemu nie przeszkadza a podkreśla urodę całej chusty. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzierganie chusty o takiej konstrukcji to była sama przyjemność. Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  16. Ola chusta przepięknie się prezentuje a użyta włóczka wydaje się być idealna na ten projekt :)
    Nowy wystrój bloga jest super !!!
    Nie kuś kobieto tymi cudeńklami....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Stwierdziłam, że na blogu już czas na bardziej profesjonalny wygląd. Od dłuższego czasu raził mnie ten mój szablon domowej roboty :)

      Jak mam sklep utrzymać, jak was nie będę kusić? :)) Trochę pokusić muszę, raz na jakiś czas :D

      Usuń
  17. Wyszła pięknie. Te małe listeczki dodają jej mega uroku. Wpisują ją na listę "do zrobienia". Mam na pewno będzie zadowolona.
    Moteczki Mechity przecuuuudne !!! zwłaszcza Lotus :D
    Aha, Twoje zakończenie "francuzem" bardziej mi się podoba niż oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa... to się francuz nazywa.. Widzisz, szukałam tego słowa dobre kilka minut, bo pamiętałam że jest na to polskie słowo... i poległam :)
      Dziękuję pięknie za komplementy!

      Usuń
  18. Bardzo piękna chusta! Podoba mi się jej kształt, bo trójkątnych nie lubię, kolorek boski. I w ogóle podoba mi się nowy image Twojego bloga.A co do sklepiku to kusisz bardzo takimi cudami,że nie można oczu oderwać.Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kształt tej chusty jest super bo można się nią omotać nawet kilka razy :)
      Dziękuję za zauważenie zmiany na blogu - chciałam, żeby był bardziej przejrzysty i łatwiejszy w odbiorze.

      Usuń
  19. Chusta wygląda pięknie i te przenikające kolorki .
    I mi się podoba nowa szatka bloga .

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach te kolory! Wełna i wzór - cudownie dobrany duet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wełna jest super ale już mi się Sock znudził. Kończę Boxy i zabieram się za Lilou :)

      Usuń
  21. Bardzo ładna chusta! Moja Mama też nie śledzi moich internetowych wpisów, więc też można spokojnie wszystko dodawać, chyba że ktoś doniesie... :-) Bo tym co robię, to akurat bardzo się interesuje. :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna w subtelnie przenikających się barwach. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudnie się ten dość prosty (w sensie mało dziwadełek) wzór, komponuje z kolorami włóczki! I moim prywatnym zdaniem, bez dolnego ażuru o wiele lepiej....
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im dłużej patrzę na tę chustę, tym bardziej jestem przekonana, że ten ażurt by tylko przeszkadzał... :)

      Usuń
  24. Chusta piękna, myśle że mamie się spodoba :).
    Dziękuję za podpowiedź w sprawie bluzeczki bawełnianej robię Bambusa Makunki
    pozdrawiam Pstro

    OdpowiedzUsuń
  25. Chusta jest przepiękna i bardzo zaraźliwa - od pierwszego spojrzenia mam chęć wydziergać taką dla siebie:-). Bardzo ciekawy fason i moim zdaniem wykończenie wzorem francuskim idealnie do niej pasuje:-)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!