11 grudnia 2014

Blog Liebster Award

Bardzo dziękuję Monice z bloga Creative Paruparo za nominację :) Z reguły nie biorę udziału w takich zabawach... Chętnie odpowiem na zadane pytania, ale postanowiłam nie przekazywać nominacji dalej - mam nadzieję, że będzie mi to wybaczone :)


1. Książka papierowa czy elektroniczna?

Jestem zadeklarowanym bibliofilem i uwielbiam książki w formie fizycznej. Bardzo lubię je kupować, macać, delektuję się ich widokiem na regałach (swoja drogą powoli mi się kończy na nie miejsce...). Dlatego zdecydowanie wybieram książkę papierową. Chciałabym natomiast kupić sobie za jakiś czas czytnik - głównie, żeby ułatwić sobie czytanie w środkach komunikacji i umożliwić czytanie w trakcie dziergania :)

2. Ulubiony film?

Nie mam jednego ulubionego filmu. Jestem uzależniona od filmów i seriali telewizyjnych, oglądam je hurtowo, głównie podczas dziergania. Bardzo lubię kino koreańskie, indyjskie ale też filmy klasyków - Franka Capry, Martina Scorsese, Alfreda Hitchcocka. Mogę natomiast wskazać dwa filmy, które niewątpliwie bardzo na mnie wpłynęły i które zaliczają się do moich ulubionych. Jeden z nich to 'Przeminęło z wiatrem' (1939) Victora Fleminga z Vivien Leigh i Clarkiem Gable, który po raz pierwszy obejrzałam mając około 12 lat. Dzięki temu filmowi zainteresowałam się a potem zakochałam się w 'starym' amerykańskim kinie (ta miłość trwa do dziś). Gorąco polecam też powieść Margaret Mitchell. Drugi z tych filmów to 'Arszenik i stare koronki' - niewątpliwie urokliwa czarna komedia reżyserii Franka Capry z rewelacyjnym Carym Grantem w roli głównej. Moim zdaniem to jeden z tych filmów, które po prostu trzeba zobaczyć.

3. Wymarzona praca?

Niestety nie ta obecna :) Wymarzona praca to taka pełna wyzwań, odpowiedzialności za jej kształt i rezultat i z miejscem na kreatywność. Nie znoszę sztywnych norm i polityk, nie lubię być ograniczana przez inne osoby, nie potrafię robić cały czas tych samych rzeczy.

4. Masz słabość do...?

Czipsów. Mogłabym je jeść tonami. Nie przepadam za to za słodyczami.

5. Twoje najpiękniejsze wspomnienie?

Myślę, że jeszcze przede mną :) Natomiast wszystkie najważniejsze związane są z moim mężem :)

6. Jaki masz patent na poprawę humoru?

Żeby poprawić sobie humor chodzę na zakupy.... spożywcze. Kupuję wtedy wszystko co wpadnie mi w oko, dziwne warzywa, azjatyckie przyprawy i sosy,  sery pleśniowe a potem wszystko to pożeram w domu.

7. Wymień trzy rzeczy bez których nie potrafisz się obejść.

Mąż, dobra książka i druty, dostęp do Internetu.

8.  Czego najbardziej się boisz?

Najbardziej boję się bać. Jestem strasznym cykorem, wyłączam horrory po 10 minutach, zanim cokolwiek strasznego się stanie. Szczytem moich możliwości był 'Duch' (1982). Po obejrzeniu tego filmu bałam się ciemności i zasypiać przez ponad miesiąc. 

9. Ulubiony miesiąc - uzasadnij swój wybór.

Nie mam ulubionego miesiąca... Uwielbiam lato, ciepło, słońce i bieganie w szortach. Lubię też wszystkie te miesiące, kiedy zmienia się pora roku. Bardzo lubię październik, bo przychodzi wtedy piękna jesień. Uwielbiam grudzień za wszystkie lampki, świecidełka i prezenty. Po zimie czekam z wytęsknieniem na marzec, długie dni i słońce.

10. Jak masz na drugie imię?

Anna.

11. Czego najbardziej nie lubisz robić?

Ku rozpaczy mojego męża - sprzątać. Najbardziej nie znoszę myć łazienki, ściągać prania z szuszarki, prasować, myć okien i naczyń. Mały bałaganik jest mi potrzebny, żeby czuć się w domu jak w domu.




5 komentarzy:

  1. Fajne takie wyzwania szczególnie dlatego, że się można bliżej poznać :)
    Bałaganik potrzebny jest rzeczywiście. Mały taki, żeby w domu jak w muzeum nie było ;)
    Pozdrawiam ciebie i męża sprzątającego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ola dziękuję za odpowiedź na moje pytania :)) fajnie się to czytało :)
    Oglądałam film "Arszenik i stare koronki" i ubawiłam się na nim niesamowicie. Uwielbiam taki klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Punkt 11 - jak bym o sobie i swoim mężu czytała ;-)
    Poza tym też lubię październik. Fajnie tak poznać cię trochę bliżej.

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!