25 października 2014

Lighthouse Keeper

Latarnik. W zamierzeniu wydziergany w rozmiarze 'roczny bobas' w praktyce zobaczymy - nie mam jak tego sprawdzić przed wręczeniem prezentu, bo nie mam pod ręką rocznego bobasa... :) Mam wrażenie, że kaptur wyszedł za duży, ale tego też nie mam jak zweryfikować...





Wzór jest przeznaczony na grubą włóczkę (bulky), więc swetra bardzo szybko przybywało. Jak zwykle kupiłam wzór trochę na żywioł, nie patrząc na techniki jakie trzeba znać, żeby go wykonać... Dlatego też trochę się zdziwiłam, jak usiadłam do dziergania :) 

Pierwszy raz robiłam sweter reglanem od dołu, z już gotowymi rękawami doczepianymi w trakcie pracy i oczkami pod pachami zakańczanymi metodą kitchener stitch. Poradziłam sobie bez problemu, ale gdybym robiła taki sweter dla siebie, to pewnie dostałabym zawału. Pod pachami pozostały dziurki, które po prostu zaszyłam ściegiem udającym oczka, więc nawet nie widać, że cośtam się źle zadziało. 



Dane techniczne:

Wzór: Lighthouse Keeper, autorka Andrea Sanchez
Druty: KP 6.0 mm
Włóczka: Zitron Merino Lifestyle, farbowane przez Justynę
Zużycie: ponad 2,5 motka, nitka trzymana podwójnie





Zobaczymy, czy maluch będzie zadowolony :)

25 komentarzy:

  1. Takie ciuszki mają to do siebie, że nawet za duże są urokliwe, więc nie martw się tym czy będzie akurat :) Zdecydowanie będzie się podobał bo jest piękny. Guziki wymiatają :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu! Guziki są fajne, ale liczyłam na nieco inne. Niestety takie guziki wychodzą z mody i coraz trudniej coś takiego dostać...

      Usuń
  2. Jest bomba. No i za duże ciuchy na maluchu wyglądają najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczny sweterek , a jak za duży toni problem dzieciak dorośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweterek wyszedł obłędnie. Małe formy są urocze :)
    Z doświadczenia wiem, że lepiej jak sweterek jest większy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie wyszedł! Aż mam ochotę dziergnąć coś dla córy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny sweter, sama bym chętnie w takim chodziła :). Fajne kolory i ten kaptur...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sweterek jest przepiękny. Myślę, że będzie pasował idealnie. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny. Dzieci mają dużą główkę więc myślę, że kaptur nie będzie za duży. Ciepło pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Rewelacja! Brzmi skomplikowanie, choć kitchenera znam... Od dołu jednak nigdy nie robiłam... Śliczny!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Maluchy mają duże łepetyny - będzie dobrze... W ogóle to Twoje podejście do wyboru wzoru bardzo mi się podoba. W dzierganiu warto rzucać się na głęboką wodę (świadomie lub z rozpędu). Pięknie wyszło i farbowanka Tysi rewelacyjnie wygląda w tej mini formie - sukces na całej linii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu! Ostatnio rzucam się na coraz głębszą wodę, czasem z sukcesem a czasem nie... Chyba mnie czeka nauczenie się metody na C :))

      Usuń
  11. Super będzie - jest rewelacyjny !

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny sweterek, taki energetyczny i kolorowy :) Cudowna włóczka

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja gdybym była rocznym bobasem i dostałabym taki sweterek to bym była ZACHWYCONA :) pozdrawiam Pstro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pstro, mam nadzieję, że dzieciak myśli podobnie ;))))

      Usuń
  14. Wcale nie jest łatwo zrobić mały sweterek, może nawet trudniej niż duży. Wspaniale się wywiązałaś z tego zadania. Nie dość, że ładna włóczka, ale i staranne wykonanie. Chyba nie robiłam nigdy takiego małego ubranka....:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Maluch będzie wniebowzięty. A jak nie to się nie zna i tyle :D
    Uwielbiam projekty, które mnie zaskakują i zmuszają do nauczenia się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały sweterek :-) Śliczne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jako "większy maluch" byłabym wniebowzięta ;)
    Sama mam problemy z określeniem proporcji, gdy dziergam dla mniej lub bardziej zaprzyjaźnionych maluchów - bo niby widzę je dość często, ale zawsze jest ryzyko, że coś się skisi... Pozdrawiam, K

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa! Okazało się, że sweterek jest w sam raz! O ja panikara...

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow!! Piękny sweterunio!!!:) ..sama bym taki chciała;)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!