25 października 2013

Sowa na szybko - czapka Chouette z motywem sówki


Niedawno skończyłam czapkę wg wzoru Ekateriny Blanchard. Projekt jest bardzo przyjemny i szybki, zrobienie czapki zajęło mi jedno przedpołudnie. Był to pierwszy raz kiedy robiłam coś z wzorem warkoczowym - wcześniej jakoś się nie złożyło.. Z rozbiegu machnęłam dwie czapki, więc jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt :)

Użyłam do tego wzoru włóczki Andes Dropsa. Strasznie się z niej sypie przy robieniu przez te 30% alpaki, ale wełna jest bardzo przyjemna i ciepła. Robiłam czapkę na drutach 5.00 przy sugerowanych 9.00 więc oczka są bardzo ścisłe i powinna być ciepła :)




Umówiłam się na wymianę z Kasią, która robi przepiękne rzeczy z sutaszu. Chustę machnęłam błyskawicznie, to już chyba 10 chusta którą zrobiłam tym wzorem. Bardzo go lubię, jest logiczny i nie trzeba patrzeć na schemat.




Na zdjęciu z nową hipsterską świnką, która pomaga nam zbierać pieniądze na planowaną podróż do Indonezji :)
Jeśli ktoś jeszcze nie zapisał się na candy, to przypominam że koniec zapisów już jutro. Pozdrawiam !

41 komentarzy:

  1. Prześliczna ta czapka z sową! :) Chusta też jest piękna, taka energetyczna i kolorowa na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jedną taką i noszę ją chętnie, choć jestem raczej wielbicielką szarości :)

      Usuń
  2. No sówka jest mega :) I widzę ,że nie taka trudna do zrobienia , a to cieszy :) !!!A chusta prześliczna !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przyjemny i szybki wzór.. odkładałam go na później ale, jak się okazało, niepotrzebnie.

      Usuń
  3. Sówka śliczna...a chusta no cóż mnie powala na kolana:)Wzór i kolory cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też chusta powaliła (choć sówka też przyciągnęła mój wzrok). Proszę, proszę, napisz mi jakiej włóczki użyłaś :) Właśnie szukam czegoś takiego na prezent gwiazdkowy, a jeszcze chust nie robiłam, nie mam doświadczenia w doborze włóczek w tym zakresie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyleczko, włóczka to Estonian Artistic Yarn zwana też Aade Long lub Kauni. To 100% wełny, do kupienia np. w e-dziewiarka.pl. Są dwie grubości - 400m/100 gram oraz 800m/100 gram. Do zrobienia jednej dużej chusty wystarczy 100 gram włóczki.

      Usuń
  5. Zazdroszczę ludziom, którzy dziergać potrafią, niestety nie mam zacięcia w tym kierunku, ale lubię podziwiać czyjeś prace. Czapka i chusta fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. Choć prace na takie nie wyglądają, to w rzeczywistości są proste do wykonania, wystarczy trochę wprawy, cierpliwości i tutoriale z youtuba ;)

      Usuń
  6. Ale fajowa czapa... sówka wygląda fantastycznie :D Takiej wymianki tylko pozazdrościć bo chusta tak obłędnie piękna tak pozytywnie kolorowa aż dech zapiera :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Czapa super!, no i chusta bardzo ładna- nie robiłam jeszcze tego wzorku:)Pozdrawiam cieplutko Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, Ginkgo jest bardzo wdzięcznym wzorem i łatwo się go zapamiętuje :)

      Usuń
  8. Piękne kolory chusty, idealne na jesień:) A z sówką super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Sowy są jednym z najśliczniejszych wzorów, które można wyczarować za pomocą warkoczy ;-))) A z tymi frędzlami to już w ogóle przesympatyczna czapka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam sowy i rzucam się na każdy sowi wzór, jak zresztą widać w najnowszym poście :)

      Usuń
  10. Sówka swietna. Lubię prezentację na ludziu, dlatego się upominam o takową :)
    Chusta również mi się podoba, ale trochę boję sie tej włóczki, bo ponoć jest szorstka. Jakie jest twoje zdanie?
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, włóczka jest szorstka, choć tak naprawdę zależy to od partii.. Niektóre gryzą bardziej, inne mniej i tu akurat nie ma zasady co do koloru czy grubości, po prostu loteria. Po praniu w płynie do wełny trochę mięknie. Niestety nie znalazłam jeszcze niegryzącej włóczki, która pozwala osiągnąć takie efekty jak estońska. Więc póki co się jej trzymam :)

      Zdjęcie na ludziu będzie niedługo, obiecuję :)

      Usuń
  11. ależ śliczna ta sówka no urocza a chusta cudowna podziwiam i zazdroszczę talentu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Diana, ale jak patrzę na Twojego bloga to ja chyba powinnam zazdrościć talentu Tobie :)

      Usuń
  12. Idealne kolory na złotą jesień, czapka pomysłowa.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjna czapka :-) Motyw sowy genialny.
    Chusta - bajeczna :-) Kolory wspaniałe.
    Pozdrawiam serdecznie i słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu za miłe słowa (jak zawsze) :))

      Usuń
  14. Chusta przepiękna, już nie mogę się doczekać kiedy będę mogła ją podziwiać na żywo :) Dziękuję pięknie za miłe słowa :) :) Mam nadzieję, że ta - swoją drogą prześwietna (!) - świnka będzie szybko "rosła" i zabierze Was w wymarzoną podróż :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się dobrze nosi :) świnka niestety ostatnio schudła, ale pracujemy nad regularnym karmieniem ;)

      Usuń
  15. O rajuśku chusta <3 !!! niesamowita jest !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wykonałam już kilka egzemplarzy i wszystkie odniosły niemały sukces. Niedługo może pokuszę się na kolejną :)

      Usuń
  16. Nie mogę spokojnie patrzec na ta chustę !!!!!!! cudna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała czapka a chusta to cudo. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie posty, inspiracje i recenzje na tym blogu powstają z myślą o Tobie, czytelniczce mojego bloga. Zostaw komentarz, udostępnij ten post na Fejsie czy albo daj + w Google - doceń moją pracę i poleć ją innym!